דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחזור לישון כמו תינוקות 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 976   [ נצפה 5745 פעמים ]

לישון כמו תינוקות

ישנת טוב הלילה?  מכירים את השאלה הזו? לא משנה מי שואל אותה- אני מקווה שתוכלו להשיב - "ישנתי כמו תינוק". אח... לישון טוב- איזה אושר!!

אם אתם ישנים היטב כל לילה- מאמר זה לא אינו עבורכם, אבל אם התשובה שלכם לשאלה איך ישנתם אינה כה פשוטה- ואם אתם סובלים מבעיות שינה- אתם עשויים למצוא עניין ושימוש במאמר זה (יש אפילו דרכי פתרון בסוף). כי חוסר שינה הוא מתכון מעולה כדי להפוך אותנו מאנשים טובים ונוחים לבריות ליצורים עצבניים, כעוסים, מסוכנים על הכביש, מיואשים, מתוסכלים.בקיצור- חבית חומר מהלכת, או נכון יותר- זוחלת על שתיים. אני זוכרת את הייאוש והכבדות שחשתי כאם לתינוק שלא ישן יותר משעתיים וחצי ברציפות במשך כשנה וחצי- הסתובבתי כשיכורה. היעילות שלי ירדה לאפס והחביבות שלי- כנ"ל. איזה אושר חשתי כאשר יום אחד, לאחר כשנה וחצי, סבא וסבתא לקחו את הפעוט לשש שעות, ואני ישנתי את כולן ברצף. עד היום אני זוכרת את תחושת האנרגיה האדירה שנצברה בי לפתע. הרגשתי שאני יכולה "לקרוע את העיר"!!

על פי סקר שערכה קרן השינה האמריקאית  בשנת 2007 , כ- 75% מהאמריקאים חוו בעיות שינה- החל מקטנות וזמניות, ועד בעיות שינה כרוניות וחמורות. סקר זה הראה כי אחוז האמריקאים הסובלים מבעיות שינה הוחמר ביותר המהלך 8 שנים, מאז הסקר שנערך ב 1999 ובו סבלו מבעיות אלה רק 62 אחוזים. אחוז האמריקאים שפונים לקבלת מרשמים לתרופות שינה עלה עוד יותר- כ- 60 אחוז עליה בתוך 7 שנים. השימוש בתרופות שינה הינו רווח מאד, עובדה מצערת כיוון שלחלק מתרופות אלה, יש סכנות התמכרות, שלא לדבר על תופעות לוואי.

דרך יעילה, בטוחה ונקייה מתופעות לוואי להקלה ולשחרור של בעיות שינה היא שיטת EFT. בעזרת שיטת EFT אנו מחפשים את הגורמים המפריעים להירדם או לישון שינה רצופה, משחררים אותם- ומרגילים את הגוף ואת הנפש לחזור ולישון. אז מה הן הסיבות המפריעות לנו לישון? למרות שלכל אדם יש את הסיבות שלו לחוסר שינה, יש גם סיבות אוניברסאליות, כגון:


    • מתח וסטרס זמני או מתמשך.
    • כעסים וקונפליקטים שלא פתרנו, ואשר נצברו בגוף לאורך זמן, בעיקר כעסים וקונפליקטים שאנו מדחיקים.  
    • חשיפה ארוכה מדי לקרינה- מהטלוויזיה, המחשב, מכשירים סלולריים וכד'. כיום מתברר כי חשיפה זו הפכה  לגורם המפריע לשינה רגועה וסדורה. לכן מומלץ להגביל את שעות החשיפה לקרינה, בעיקר אצל ילדים, ובעיקר בשעות הערב.
    • תזונה לא נכונה, המפריעה לגוף להירגע ולהתכונן לשעת הלילה.
    • חוסר בוויטמין D. ויטמין D נוצר מחשיפה לשמש.והוא אחד הגורמים המסייעים לייצור ולשחרור של מלטונין, המכונה גם 'הורמון השינה'. חוסר במלטונין מקשה על שינה בריאה.

 

במאמר זה ברצוני להתמקד באותם דברים שניתן לעבוד עליהם ביעילות בשיטת EFT, ובאופן ספציפי- במתחים וכעסים. אלה נוטים להיאגר בגוף, וליצור חסימות אנרגטיות על ערוצי האנרגיה – המרידיאנים. כאשר אנו ערים ופעילים, יש ביכולתנו להתעלם או להדחיק את נקודות הכאב שלנו, וכך להדחיקן מהמודע שלנו. אולם, עם הכנסנו למיטה והניסיון להירדם, ללא פעילות היומיום- עתה יכול התת מודע לקחת תפקיד מרכזי יותר. כך, עולים וצפים כל אותם דברים המטרידים אותנו. הם מפריעים לנו להירדם, או מקיצים אותנו באמצע הלילה, ושוב איננו יכולים לשוב ולישון..

הסינים מיפו את אברי הגוף הפנימיים על פי היבטים שונים- וביניהם גם השעות בהן מגיע אותו איבר למעין 'שיא הפעילות' שלו. הפרעות שינה בשעות קבועות של הלילה מאפשרות לנו לבחון על פי המפה הסינית איזה מאברי הגוף הוא זה בו ייתכן ויש חסימה אנרגטית, העשויה להיות הגורם המפריע לשינה. לדוגמא,  הכבד קשור גם לרגש הכעס והתסכול. כאשר זורמת האנרגיה (צ'י על פי הרפואה הסינית)  בגוף ללא הפרעות -  מרגיש האדם טוב יותר, קל לו להחליט החלטות, ונפשו רגועה יותר ונינוחה. לעומת זאת, מצב נפשי ורגשי קשה ומתמשך משפיע על הכבד ועל מערכת העיכול. חסימה באנרגיית הכבד, מלבד הביטוי האפשרי שלה בכאב נפשי או פיזי, בכאבי בטן ובקיבה עצבנית, יכולה לגרום חסימה זו גם לקשיי שינה בשעות השיא ל הכבד- בין 1 ל-3 לפנות בוקר. שחרור כעסים וחסימות על מרידיאן הכבד יסייעו לשינה עמוקה וטובה יותר למקיצים בשעות לילה אלה. בנוסף, תפקיד הכבד, על פי הסינים, הוא לנקות את הדם מרעלים. קשר חשוב קיים לדעתם בין איכות הדם לבין שקט נפשי, לכן שחרור הכעסים מאפשר לכבד לנקות את הדם טוב יותר ולאפשר לנו עוד יותר שקט נפשי.

 

אז מה עושים בעניין השינה בשיטת EFT ?


    • כיוון שבעיות שינה קשורות לרוב לבעיות לחץ וסטרס- כל שחרור סטרס הקשור לבעיות יומיומיות - בעבודה, בבית, מצב פיננסי וכד'- יסייע לשינה בריאה ועמוקה יותר.
    • מחפשים גורמים מפריעים, כעסים ומצוקות מצטברות. מתחילים לשחרר אותם זה אחר זה, ופעמים רבות, כבדרך פלא, שחרור של כעס מסוג אחד, משחרר גם כעסים מסוגים אחרים.
    • כאשר בעיות השינה הן כרוניות- חודשים ושנים- לרוב נמצא כי יש 'סוגיות ליבה' עמוקות יותר תחתן. סוגיות כאלה יכולות לנבוע מכעסים או קונפליקטים בלתי פתורים, טראומות שנחוו ולא עובדו דיין (כגון, מחלה של אדם קרוב, פרידה או מוות של אדם יקר, פיטורין פתאומיים, אירוע טרור, ועוד). לסוגיות ליבה י להתייחס באופן ספציפי, ולעבוד באופן פרטני  עם האדם לזיהוי הבעיה העמוקה יותר הטורדת את שנתו, ואז לשחרר את האנרגיה החסומה סביב סוגיה זו.  לדוגמא,  ג'ואן הארווי, מטפלת ב EFT, סיפרה כיצד סייעה בטיפול EFT טלפוני, לאדם שסבל מאינסומניה (בעיות שינה) במשך 10 שנים. למרות שבתחילה לא ידע אותו אדם, דין שמו, מהו המקור של בעיות השינה וייחס אותן ללחצים בעבודתו,  תשאול ובדיקה מעמיקים יותר העלו כי הבעיה התחילה לאחר מות אביו. למרות שאביו לא היה בריא, לא היה דין מוכן לפטירתו, ולמעשה- כשאביו נפטר- ישן דין את שנת הלילה. תחושת האשמה והצער שחש דין התבטאו דרך האינסומניה,  אולי כדרך בלתי מודעת להעניש את עצמו. לאחר טיפול שהתקיים במספר  שיחות טלפוניות השתחרר דין מהבעיה לגמרי.   לאחר 4 חודשים הוא דיווח כי בעיות השינה נעלמו ללא שוב, וכי הוא מרגיש בריא ומלא אנרגיה.
    •  אפשר להשתמש בטכניקות EFT מתקדמות על מנת לסייע להירדמות טובה יותר דרך, למשל, שימוש במצבים ההיפנוטיים, למחצה שאנו חווים בדקות שלפני ההרדמות, או בדקות היקיצה הראשונות, וכך לאפשר שקיעה עמוקה יותר לתוך השינה או חזרה לשינה ממנה הקצנו.

 

אז אם ברצונכם לחזור ולישון כמו תינוקות, ללא תרופות וטיפולים מסובכים, ועל הדרך להרוויח גם שחרור מרגשות המפריעים לכם בתפקודים נוספים- טכניקת ה- EFT, "טכניקת השחרור הרגשי", תאפשר לכם לעשות זאת.

 

 

 

מילכה לאון - מתמחה בשיטת לאבאן-ברטנייף, בעלת תואר שני בתנועה ומחול ממרכז לאבאן בלונדון. לימדה מחול וLabanAnalysis-  במרכז לאבאן בלונדון ובקולג'ים למשחק. מלמדת תרפיסטים באוניברסיטת חיפה ומסגרות פרטיות, מלמדת מחול וLabanAnalysis  בארץ ובחו"ל. משלבת ניסיון וידע מתוך ניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף,  Body Mind Centering מחול, יוגה, הנחיית קבוצות, פילאטס ומשחק.מנחה בשיטת  EFT- לשחרור מלחץ וסטרס, שחרור מכאבים, שחרור ממחשבות מגבילות בדרך לחיים של שפע ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב